Ketenangan Hati Bersama Islam

Wednesday, May 12, 2010

Syukur kepadaNYA

Rindu penulis pada blog ini, mana tidaknya, hampir 3 bulan membiarkan blog ini tanpa apa-apa bahan penulisan.Syukurnya pada Allah s.w.t kerana masih memberi penulis kesempatan ini.....

Kaseh ayunis>>> =)


Kenapa ya?

Kerana apabila penulis mengamati kesemua limpahan nikmat sepanjang beberapa bulan ini, penulis alpa dan terleka untuk mewarnai dunia penulisan. Alasan penat, tidak sempat, pening, sakit dan banyak lagi adalah ujian bagi penulis sendiri. Tatkala penulis menulis ini pun diri ini masih dalam keadaan begini..





Kenapa ya?

Kerana demam juga. Gejala HINI dengan pelbagai simptom itu merimaskan diri penulis juga. Begitu pun penulis merasakan bahawa Allah s.w.t sedang menyampaikan sesuatu pada hambanya.Ampunkan dosa-dosa ku Ya Allah s.w.t, aku redha dalam setiap ujianMu...


Dan pada ketika itu juga?

Ku panjatkan syukur kepada Allah kerana masih memberikan kekuatan minda dan tangan juga kaki untuk bergerak ke sana ke mari. Sungguh berhikmah sekali, tatkala kesibukan ini juga Allah s.w.t memberikan segala yang terbaik buat hambanya..

Bersyukurnya pada Allah s.w.t juga?

Masih memberi nikmat kesihatan kepada kedua orang ibu dan bapa juga adik beradik serta sanak saudara yang jarang sekali dapat berkumpul beramai-ramai antara satu sama lainnya..

Dan juga?

Kerana nikmat melihat keindahan alam ciptaannya, terdengar kicauan burung juga angin bayu pagi yang segar setiap hari di kampung halaman. Tidak dapat ku kecapi di hiruk pikuk bandar yang sentiasa menggamit sakit hati. Begitulah suasananya..

Tenang sungguh penulis hari ini,
Amat bersyukur pada Allah s.w.t,
Walaupun penulis tahu ada cabaran lain yang menanti,
Sentiasa bersyukur padaNya bukan??

Syukran Ya Rabbi

P/S : Penulis sambil mendengar surah Al AHQAF ayat 1 hingga 21, insyaAllah sama-sama hayati



No comments: